Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Bamse och Valle - 17 oktober 2009 18:28

Idag har det varit det varit en heldag ute. Det var inte så varmt då vi vaknade, -10 grader nu kommer vintern trodde vi !!!! Men inte det, inge snö har kommit på hela dagen. Imorse så kom det en lastbil med en stor container, som han lämnade på våran gård. Det var väldigt intressant, vi har ju inte sett så stora fordon tidigare. Jag och Valle ville ju så gärna hoppa in i den, men det var lite svårt. Vi är duktiga på att hoppa, men att hoppa så högt upp det kan vi inte. Det vart lite sura miner när vi inte kunde följa med, utan det var bara att stanna hemma. Nu har vi rensat upp allt som skall kastas på gården. Den vart nästan full av skrot. Jag och Valle vi har haft fullt upp med att springa fram och tillbaka, mellan containern och baksidan. Plus att vi har hunnit jaga varanadra i höggräset. Så nu är vi helslut. Men det var det lika att vi gick in. Lill Husse han tyckte att våra trampdynor var torra så han ville smörja in dom med armens hudsalva. Om ni visste vad jag tycker det är gott, fast idag så lät jag faktiskt det sitta en stund. Nu skall vi ta det lugnt har jag och Valle bestämt. Imorgon skall vi till stugan, nu skall det stängas igen ordentligt inför vintern.

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards