Alla inlägg den 26 april 2009

Av Bamse och Valle - 26 april 2009 17:10

Oj så skoj det var att få fara till stugan. Nu har nästan all snö farit bort. Det är bara på dom ställen det har rasat från taken, och där man skottat upp som det finns kvar lite grann. Nu har vi även börjat att räfsa, det har blåst så mycket i vinter. Så det ser ut som om gräsmattan består av grenar. Och dom gillar jag, helst så skall dom vara stora och långa och framför allt tunga. Jag gillar ju att dra dom efter mig. Valle fick stanna hemma med Lill Husse, han behöver allt vila från "studsningen". Vi vart så länge där ute att både Husse och Matte tyckte det var för sent att fara på IKEA. Vilken tur, vi gillar ju inte att man får vara hemma själv. Och sen så undrar man ju vad dom skulle dit och göra, den kan väl inte vara mer intressant än Djurmagasinet. På tal om Djurmagasinet, nu måste vi snart fara dit och väga oss. Och så måste vi köpa mera tandkräm. Det tar ju så fort slut när man är 2 stycken som skall borsta tänderna. Man måste ju hålla sig ren både inne i munnen och i pälsen. Nu säger dom att vi tappar mycket hår, det märks när dom borstar oss. Man skulle kunna sticka vantar av vårat hår säger Matte. Ja då skulle ni få varma vantar, det vill jag lova. Nu skall vi fortsätta och mysa i sängen jag och Valle.

Av Bamse och Valle - 26 april 2009 07:23

Ja nu har det varit en sån där jobbig natt igen. Man har svårt för att sova, det är varmt. Man vankar av och an för att hitta det rätta och framförallt kalla stället att sova på. Jag tror att klockan var nog bara 3, då jag var tvungen att väcka upp Matte. Oj så kissnödig jag var. Det konstiga var att vi var ut precis innan vi gick och la oss. Undrar hur man kan hinna bli kissnödig igen. Sen var det färdigsovet vid halv 7 tiden. Matte hon verkar också ha problem med att sova. För hon klev upp och klädde på sig då. Nu har Valle fått frukost, jag var inte speciellt sugen så jag väntar ett tag. Nu skall vi bara se till att resten av familjen också vaknar. Vi skall ju iväg till stugan. Och så pratar dom om att fara till Haparanda, undrar om dom skall hälsa på Raksu. Nej det var visst till ett ställe som heter IKEA. Och vi skulle inte få följa med. Vi hörs i kväll

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards