Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Bamse och Valle - 7 oktober 2010 21:44

 

Jaha du Valle ha du bollen för dig själv.   Jamen Bamse jag gillar bollar och du gossedjur.    Ja jag vet att jag är tjusig. Snart har man samma färg som gräsmattan. Attans att detta staket skall vara i vägen.   Synd om Mattes torkställning, den var ivägen för ett träd som Husse fällde.    Då tar vi en tur till.

2 Snygga killar.

 Vilken tur Valle att vi kan stå och vila våra huvuden på matbordet.  Varför skall vi inte få paketen.   Dom förstår inte så himla gott dom luktar. 

Om man skulle prova dra det lite närmare.

Äntligen så ficka man paketet. 

Mums skall det verkligen bli.

 Då ska man ju få upp det också. 

Och det ska jag då säga er var inte så svårt.

En helt otroligt stor grisknorr.  

Ja jag vet. I soffan skall man inte äta. Nu vill jag snabbt ut.

Vi kollar det andra paketet. Kanske inte så intressant som det första.

Då var det dags för tårta, rosa marsipantårta vart det gott.

Nej det var bättre att ha det på golvet.

Fort ska det gå.

Och här var det slut.

Valle var lika glupsk.                                

Av Bamse och Valle - 7 oktober 2010 20:36

Hipp hurra idag är det min Bamses 3-årsdag. Dagen har varit som vanligt lungt och stilla, och så fick man vänta lite extra på Matte idag. Men när hon kom hem var det lukta gott saker hon hade i ppåsen. Men den snålisen gav oss ingenting, nej det skulle väntas sa hon. Hur kan man bara göra så, luktar det så gott vill man ju ha det på en gång. Sen har det varit bus ute på gräsmattan. Och en evig väntan på att Husse skulle komma hem från Stockholm, så att man skulle få sina godsaker och framför allt sin tårta. Det vart lite goda ben och framför allt en stor grisknorr. Imorgon ska jag visst få ett paket till. Det fanns inte på Djurmagasinet hos oss. Så Matte måste en sväng till Luleå för att handla. Undrar vad det kan vara för nått. Det kommer kort inom kort, batteriet tog slut och måste laddas en stund. Ha det bra kompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards