Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Bamse och Valle - 23 oktober 2010 14:48

Solen skiner och det är bara 1 grad kallt, super väder för oss. Det vart en tur till stugan med Husse och Lill Husse Per och hans hund Oskar. Han vart först väldigt rädd för oss, men det gick över. Han såg nog att vi var av den snälla sorten. Vi hade superskoj, sprang i skogen och hann även med ett tassbad. Man är lagomt mör i kroppen. Men framför allt man är hungrig som en varg. Det ta ju på kroppen både utvändigt och invändigt att busa så här mycket.

  Han är lite mindre än oss Oskar Här skymmde vi nästan hela han. Undrar om han försöker bita oss i benen.  

Stora snygga Bamse.   Var väl inte så varmt i vattnet.

Fast man måste ju prova på iallafall.

  Vadå inte skall vi vara stilla Kom igen nu, bus skall det vara Ja precis passa dig för min stora tass

Nej oss springer du inte undan

Ja det är bäst du passar på Oskar att springa före oss. Vi är snart i kapp

Hej hopp nu kommer vi

Ja du Oskar mig slipper du inte Va kul, fast slipsarna hänger gansksa långt ute

Ni var mig ena efterhängade saker

Nu kommer jag, oj vad suddig den vart bilden. Kan det vara av min fart eller

Nu är man ganska slut Det bästa är att vara långt inne i skogen

Här kan man även jaga varann

 

Tänk han gillar också pinnar

Vänta jag vill också ha den.

  Tittut här han ni mig Lill Valle

Jag tar mig en egen sväng jag

  Hej och hå vad det går

Det var en konstig prick, inte still många sekunder. Nu har han ju fått leka med oss, kommer säkert att bli fler gånger. Nu har vi precis fått oss mat. Vila står på schemat. Ha en fortsatt bra Lördag alla kompisar.

 

                                  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards