Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Ingen vidare dag

Av Bamse och Valle - 25 oktober 2009 15:59

För det första klev vi upp alldelens för tidigt. Dom hade ju glömt skruva tillbaka klockan 1 timme. Vi trodde att den var strax före 7, men nu visade det sig att den var bara strax före 6. Och det värsta av allt det fullkomligen vräkte ner av detta ohälsosamma regn, VI VILL HA SNÖ. Det vart snabbt ut och sen lika snabbt in. Inte har man lust att smita heller, fast Valle togs sig en lite mindre tur idag. Han var väl tillbaka efter en kvart, jag tror att han också tyckte att det inte var så kul i regnet. Vi har fast det regnat fått vara på en längre promenad med Husse. Det är kul nu med Valle, för nu springar han nästan lika fort som mig. Det blir riktig jakt ute på åkrarna. Det vart så mycket spring så att det slutade, med att 2 stycken trötta killar dråsade ner på köksgolvet. Lite vila och sen mat.Nu är vi mycket hungriga, för det pips ganska mycket säger Matte. Ja se till att det blir klart någon gång, då skall vi sluta pipa. Vi hörs

  

Sätter in ett kort från i våras, nu vill vi ha detta väder. Inte slask.

 
 
Belle

Belle

25 oktober 2009 18:13

Inte kul med regn!
Jag blev jätteglad i går när vi fick vår första snö, som dessutom låg kvar! Det är yttepyttelite, men vitt är det i alla fall!
Nu vilar jag! Jag har blivit utsatt för schamponering och kloklippning. Jag är slut som artist för i dag!
Vi hörs!

http://www.123minsida.se/belles

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

25 oktober 2009 19:15

åå vad mysigt det såg ut med snön och er på bilden från i våras..jaa tänk om det kunde bli lite snö i stället för detta gråväder!!
Javisst är det jobbigt med detta att ställa om klockan..matte kom ihåg det men för oss blir allt fel ändå!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

26 oktober 2009 08:01

Samma sak hände mig igår -jag har aldrig hört talas om vintertid - så jag gick upp i ottan och tvingade med mig matte också. Tidigt var vi ute på vår morgonpromenad. Vad är det man säger - morgonstund har guld i mund. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards