Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Bamse och Valle - 12 maj 2009 22:25

Vi hann med en långpromenad innan hon skulle på jobbet. Det var efter stugvägen bakom oss, det som var lite synd vi vart så fruktansvärt leriga under tassarna. Det  märks att det har regnat mycket hos oss. Jag och Valle hann en snabbsväng in i skogen, jag tror att vi fick upp ett spår efter någon annan hund eller kanske var det en hare. Fort sprang vi iallafall. Men vi kom så fort Matte ropade på oss, oj så duktiga vi har blivit. Dom behöver nästan bara ropa en gång så kommer jag till dom. Valle han vill gå på lite egna upptåg, så för honom tar det längre tid. Efter den promenaden vart man trött. Precis innan Matte skulle iväg på jobbet, la vi oss i sängen och det dröjde inte länge förän jag snarkade. Det är tur att man hinner få minst en sån lång promenad. Lill Husse kom hem redan klockan 2, så det vart en liten stund för oss själva. Idag har han faktiskt varit ute och lekt med oss, det blir kanske lite bättring. Imorgon skall vi ju iväg till stugan, Husse har kollar isen har gått. Oj då tror jag att jag skall ta mig ett dopp. För idag har vi haft varmt + 17 grader, men inne har det kännts som minst +30 grader. Lill Matte har tvättat så tumlaren har stått på hela dagen. Och så måste vi ju hinna ta oss en dusch, så man är fin till på lördag. Nu skall vi ta oss en sista promenad för kvällen vi hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 12 maj 2009 09:01

Idag har vi faktiskt sovit riktigt länge, ända fram till tio över 7. Men då var det ganska bråttom för morgontoalett. Först var det min tur, men Valle han var också så nödig så det vart bråttom med honom. Vi måste gå ut en och en, annars brukar han inte göra något. Jag är ju så himla nyfiken på vad han håller på med, och det samma gäller för honom. När vi kom in hade Lill husse klivit upp, det kan inte vara många gånger han varit uppe denna tid. Han brukar ju ligga i sin säng så länge som möjligt. Och när dom farit så vart det godistillverkning. Det skall bli hårda blodpuddingbitar, det är nyttigt och gott godis. Vi fick ju givetvis smaka innan den åkte in i ugnen. Nu måste vi göra en stor laddning, ifall man träffar många från sin gamla familj på lördag. Det skall bli skoj att få träffa dom igen. Det som skall bli roligast är att få träffa min pappa, och se hur stor jag blivit i jämförelse med honom. För vuxit det har jag sen dom såg mig sist. Och jag tror att Valle också blivit större. Hoppas att det nu inte blir så varmt, så man får svettas på lördag. Dom har ju lovat 15-20 grader plus, så det är bäst att ta med sig mycket vatten. Nu skall vi ta ut första plåten ur ugnen, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards