Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Bamse och Valle - 17 maj 2009 21:12

Vi har idag haft det väldigt jobbigt. Det är inte konstigt att man är trött. Först så har man ju jagat sjöfågel, sen så har det blivit att jaga varandra. Och inte nog med det, vi har fått jaga bollar också. Det märks att vi har varit ute hela dagen, men vi har ju haft sånt fint väder. Och då kan man ju bara inte ligga inne. Husse och Matte säger att jag blivit så lydig, och framför allt att jag har börjat att lyssna. Nu kan dom vara ute med oss, och vi stannar kvar. Det är bara Valle som kan kila iväg en liten bit. Men han verkar gå i sin egen lilla upptäcks värld. Men det är ju inte så konstigt, det är ju hans första sommar i Hamnholmen och Sävast. Då skall man ju försöka upptäcka allt man kan. Imorgon jobbar Matte förmiddag, så det blir några timmar för oss själva. Då tror jag minsann att vi skall försöka att vila allt vi kan. För sen så måste vi ju vara med henne resten av dagen. Till helgen skall vi åka till Hamnholmen igen, oj så skoj det skall bli. Då kanske vi törs oss ut på en simtur, i helgen kändes det lite för kallt.

Av Bamse och Valle - 17 maj 2009 08:20

Man kan bara inte sova så länge, när man är i Hamnholmen. Det finns så mycket som man vill undersöka, och lukta på. Igår kväll så fick jag nys på en hare, jag sprang efter det snabbaste jag kunde. Men det var tur att han hann springa in i skogen. Undrar vad jag gjort om jag hunnit ikapp den? Och imorse när jag gick ner till stranden, så guppade det så fint en massa sjöfågel. Jag fick väldigt bråttom efter dom. Men varför är dom så snabba. Och varför far dom helt plötsligt upp i luften? Ja jag måste säga att här ute är man minsann inte sysslolös. Dom enda som har det jobbigt, är Husse och Matte när dom skall hålla koll på oss. Valle han har varit lite trött på morron, han är ju inte van att springa så mycket i vattnet tror jag. Nu skall vi göra oss morgonfika, skriver mer sen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards