Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Bamse och Valle - 16 maj 2009 21:00

" Unghane av bra modell/storlek mask/huv. En aning ljusa ögon, tillräcklig hals ännu lite vek i ryggen. Bra bröstkorg, normala vinklar fram/bak står uppställd fram/bak. Behöver tid att utvecklas ". typ helhetsintryck Mycket God. Det vart ett första pris iallafall.

Av Bamse och Valle - 16 maj 2009 16:29

Oj så tidigt det vart att kliva upp, redan klockan halv 6. Men vi hade ju en bit att åka. Och så skulle vi ju hinna ut en sväng före. Oj så många hundar det var. jag hade lite problem med att kunna hålla mig still när vi kommit fram. Sen så skulle det ju kännas på en, det var inge kul att någon annan skulle titta i min mun. Husse han säger att han fick ont i handen, för jag drog så hemskt mycket. Sen så kom Margaretha och Peter, med våran gamla familj. Oj så stor min pappa är, jag tror att jag och Valle kommer nog att bli lika stor som honom. Det var kul att träffa min mamma, pappa, min syster Daisy och min syster Belle. Dom verkar vara lika busig som jag och Valle. Det gick väl så där på själva utställningen, ja jag lyckades få ett första pris. Men jag var ju ensammen att springa runt i min grupp. Men som Matte och Husse sa, vi var faktiskt dom snyggaste Leonbergerna på hela stället. Oavsett vad den dära farbrorn tyckte. Min Lill Husse han var jätte duktig med mig, han skall få springa fler gånger. Efter utställningen så skulle det fotograferas, det var inte det lättaste att få med alla på ett kort. Men det gick till slut. Vi skjutsade sen hem Lill Husse, och så det snabbaste vi kunde ut till stugan. Oj så skönt det var att få ta sig ett svalkande bad, eller ska vi kalla det dusch. För vi sprang som 2 tok rätt ut, så det stänkte åt alla håll. Matte och Husse säger att vi kommer nog att vara 2 trötta killar ikväll, och jag håller redan med dom. Vi är hel slut, det är jobbigt att kliva upp så här tidigt. Och sen vara ute en hel dag. Nu skall vi få lite middag, sen ut igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards