Alla inlägg under maj 2009

Av Bamse och Valle - 7 maj 2009 07:16

Idag så känns det mycket bättre. Det vart en tidig morgon 0600, men både jag och Valle var så kissnödiga. Så det var bara att kliva upp och snabbt ut. Efter en dag med svält, så tror jag att maten kommer att smaka superbra. Jag tror till och med att bara kulor kommer att smaka gott. Jag har hunnit vara en sväng fram till "kultunnan" och puffa på den. Och då är man hungrig, för kulor är ju inte min bästa måltid. Idag så regnar det iallafall inte. Det är bra, för då kan vi ta en promenad. Nu har man lite för mycket spring i sina ben märker vi. Imorse så har vi hunnit jaga och bråka om både "krabban" och "apan". Matte fick säga åt oss att Lill Husse och Lill Matte sover, ni får ta det lugnt. Lugnt ja det tog vi ju hela dagen igår. Nu är det en ny dag, och friska är vi. Imorgon skall vi ha kalas, så Matte måste baka litegrann idag. Undrar om vi får smaka, men det har hon ju lovat så det så. Nu skall vi se till att barnen i huset kommer sig upp, dom skall ju iväg till skolan.

Av Bamse och Valle - 6 maj 2009 17:12

Ja det har varit en lugn dag idag. Vi har mest legat och vilat. Varit ut korta stunder, men det regnar ju så mycket så det känns inge roligt att vara ute. Magen börjar väl komma tillbaka i sitt vanliga skick. Men det här med bara "ris", fy så tråkig mat. Dom skulle verkligen själva få äta bara kokt ris, som är och ser ut som en soppa. Nej nu är det riktig mat som gäller. Åtminstone kulor,dom smakar till och med bättre. Men Matte säger att det får kanske bli imorgon, ja jag svälter väl då. För Matte vart det inte mycket gjort av denna storstädning. Hon skulle ju putsa fönstren, men det gick dåligt nu när det regnar. Hoppas att det blir bättre väder imorgon, så vi iallafall kan gå på promenad. Och sen måste vi ju träna, man ska ju på utställning nästa helg. Vi hörs.

Av Bamse och Valle - 6 maj 2009 08:53

Inatt har det inte varit så kul. Jag hade nog ätit något olämligt igår, men vi har ju en förmåga att vi skall stoppa allt i våra munnar. Och helst så skall det vara pinnar.Jag undrar om det var pinnen vi hittade borta vid potatis lådorna som jag fick så ont i magen av. Bonden här hos oss, han bara lämnar potatis som ramlat ner på backen. Och den får vara där hela vintern. Det kan kanske ha varit någon dålig potatis jag också kan ha fått i mig. Ja det var så tokigt att jag hann inte ut, det vart för Matte att klockan 3 kliva upp och skura. Nu säger hon att det kommer bara att bli ris. Ja det går bra tror jag, för det här var inge kul. Valle han har det bra i sin mage, äter som en hel häst. Och framför allt så har han massor med  energi, och jag är ju lite trött på morgon. Så jag orkar inte leka med honom, det har jag visat med att bita honom i benen och runt huvudet. Han tittade lite konstigt på mig, precis som att "vill du verkligen inte leka". Nu skall vi iallafall försöka vila en stund. Matte har ju börjat med städningen, så då är det lika bra att sova.

Av Bamse och Valle - 5 maj 2009 15:33

Idag så trodde vi att vi återigen skulle få vara ensamna hemma. Matte for strax efter 5, och han med den hemska väskan for halv 6. Så då trodde vi att det ingen mer var hemma. Ivårat hus stänger dom ju in sig på sina rum, så man inte kommer in. Rätt som det var kom Lill Husse upp, det vart ett race ut med oss, och sen iväg till skolan. Han var bara lite sur att få gå. Lill Matte hade lånat hans cykel, och sen lämnat den hos en kompis. Det var inte snällt, ja nu får hon gå och hämta hem den. Sen vid 12 tiden då öppnades Lill Mattes dörr, varför hade hon inte varit ut tidigare. Vi som velat ha sällskap. Fast vi har inte gjort några hyss idag, det är tur det. Efter ett tag kom Matte, oj så glada vi blir. Fast jag tror inte hon uppskattar våran ansiktstvätt så mycket. Hon gick ut med oss när hon kom hem. Eller rättare fick springa efter oss. För Valle han studsar och springer, mer än han går. Han är värre än en duracell kanin. Han skall jag döpa om till studsbollen, det är mer passande än Valle. Nu skall Matte inte jobba nå mer i veckan. Hon skall bara vara hemma med oss. Fast jag vet hur det kommer att bli, det skall storstädas. Och då får man inte vara med. Eller så skall det krattas, och då skall man gå därifrån. Ja vi blir aldrig riktigt nöjda tror jag.

Av Bamse och Valle - 4 maj 2009 18:17

Ja vi måste bara skriva en gång till idag. Vi har nog varit lite olydiga, men det var ju så himla skönt att få gosa i deras säng. Och det var nog något som stack ut genom täcket, som både jag och Valle tyckte var intressant. Det var en fjäder, och rätt som det var hade täcket bara gått sönder. Det var tur att dom inte märkte det förrän nu, annars hade vi inte fått ta en promenad tror jag. Matte hon kom in och undrade vad det var som låg i sängen och runt sängen, nå vitt. Tills hon lyfte upp täcket och såg att det var ett stort hål i det. Om ni visste vad det yrde dun när hon lyfte upp det. Det vart som snö i hela sovrummet. Ja det vart till att ta fram symaskinen och dammsugaren. Och då när dammsugaren startade yrde det ännu mera. Ja nu är vi inte populära vill jag lova. Nu skriver vi inge mer förrän imorgon. Då kanske vi har hittat på mera hyss.

Av Bamse och Valle - 4 maj 2009 15:58

Nu märks det att det är en ny arbetsvecka. Vi får sköta oss själva några timmar, men det går ju bra. Då passar vi ju på att vila upp oss så att när dom kommer hem, vi orkar busa och leka. Och framförallt ta sig en promenad. Hoppas bara det har torkat upp, så man kan springa lite fritt. Idag så har Lill Matte varit hemma med oss ett tag,och sen kom Matte hem klockan 1. Våran granne var ute när Lill Matte gick med Valle på promenad. Dom ville så gärna hälsa på honom. Dom tyckte "jag" hade blivit väldigt snäll. Dom märkte inte ens att det inte var jag, utan det var ju Valle. Då måste han ha växt om han är lika stor som mig. Ja det är klart dom hade inte sett oss på ett tag, så då kan man nog tycka att vi ser likadana ut. Idag kom den där hemska väskan fram igen, dom som lovade att det skulle dröja väldigt länge. Nu skall Husse iväg till Prag i 4 dagar. Då missar han Lill Husses kalas på fredag. Fast lite bra är det att han åker bort, då kommer vi att få mera tårta. För det har Matte lovat att vi skulle få. Han är ju en sådan gottegris Husse. Nu så skall jag och Valle snart få mat, oj så gott det skall bli.

Av Bamse och Valle - 3 maj 2009 21:20

I eftermiddags så tog vi det bara lugnt. Vi känner oss ganska trötta efter denna helg. Det vart ju en dag längre eftersom det var en röd dag i fredags. Och vi har ju i stort sett varit ute hela dagarna. Och man blir slut av friskluft, det måste vi hålla med om. Matte hon har också jobbat i eftermiddags så det var bara Lill Husse och Husse hemma med oss. Så det var bra att vi fick gå in och vila oss lite grann. Husse har haft så mycket att göra med bilen. Så han glömde totalt bort att ge oss mat. Och vet ni vi var så hungriga, så till och med jag åt upp alla mina kulor. Jag hann till och med en sväng i Valles skål. Men han fick ju smaka av mina så det gjorde ingenting. Det var tur att Matte kom hem och gav oss mat. Hon sa att eftermiddag skall hon  inte jobba, hon måste var hemma med oss på kvällarna. Ja det vill vi ju att hon ska, helst hela dagarna också. Nu skall vi få en kvällspromenad och sen så är det sängen.



Av Bamse och Valle - 3 maj 2009 13:26

Det verkar som om tröttheten sitter kvar, även idag efter gårdagens upptåg. Vi orkade inte kliva upp förrän halv 8 imorse. Då var det dags för morgontoaletten. Och inte var vi speciellt sugna på någon mat heller. Fast när det vankades fika, då är man snabbt framme vid bordet. Men man får inte så mycket om man inte ätit sin mat först. Valle han ska äta 2 gånger om dagen, det måste man när man ät liten för att växa och bli stor. Men imorse gick det trögt. Vi har varit ute och krattat idag igen. Jag förstår inte, det verkar vara hur mycket som helst som skall göras denna tid på året. Och då har dom ju inte så mycket tid att umgås med oss. Och det gillar vi ju inte, all uppmärksamhet vill vi ju ha. Det blir ofta dom får säga, gå härifrån du står i vägen. Fast vi fick vara med när det skulle grillas korv. Oj så gott det var med en sån lunch. Nu skall vi ta oss en liten slummer. Man blir trött av att vara ute. Och så får Matte och Husse göra det dom ska klart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards