Alla inlägg under maj 2009

Av Bamse och Valle - 2 maj 2009 15:31

Oj så skön dag det har varit i stugan idag. Vi har sprungit omkring, Valle han går på sina egna upptåg. Han verkar vara ganska nyfiken av sig. Men det är ju inte så konstigt, han har ju inte varit där ute lika mycket som jag. Idag så var vi faktiskt ganska olydiga. Isen har ju inte gått där ute, så rätt som det var så sprang vi bara ut. Inga öron hade vi heller då dom ropade på oss. Utan vi sprang bara längre ut. Det hade kunnat sluta så illa att vi for genom isen, och Matte och Husse hade fått ringa 112. Matte hon vart så rädd så hon trodde hon skulle få en hjärtattack. Men vi vände som tur var om och sprang in mot land. Sen fick vi bara vara bredvid dom, resten av dagen. Dom höll på att kratta, och då skulle jag ju vara med. Framför allt när det skulle läggas upp på presseningen. Då skulle man stå ivägen. Men jag ville ju så gärna vara så nära det nu gick. Både jag och Valle märkte att dom inte var så vidare glada på oss. Så då ville vi ju visa dom att vi kan vara snälla, och nära dom. Vi sover inte över där, för vi har inte fått igång vattnet. Då är det lite svårt att tvätta sig och diska. Men vi hoppas att nästa helg kunna lägga ut vattnet, bara nu isen går. Matte lägger ut en bild på 2 mycket trötta killar efter en dag ute i luften och upptåg.

Av Bamse och Valle - 1 maj 2009 07:55

Imorse vart det en sån där tidig morgon igen. Halv 7 då var det verkligen färdigsovet. Ja man måste ju få gå på morgontoalett om man är nödig förstår dom inte det. Jag har en liten fundering, hur kunde mina människor tycka att det skulle vara jobbigt med en hund till. Jag sköter ju om honom hur bra som helst. Jag som är världens bästa storebror, det har jag fått visa nu på morgon. Valle är ju väldigt lydig, han går oftast direkt till Matte eller Husse när dom kallar in honom. Men imorse hade hans öron slutat fungera tror jag. Han for som en studsboll direkt in på grannens tomt. Och deras tomt skall man inte gå på, dom tror att det är en "green på en golfbana" så rädda om den är dom. Jag var och lufsade i höggräset när jag såg honom, sprang direkt dit och motade hem honom. Jag tror inte att han vart så glad, för han försökte bita mig i benen. Visst var jag väl duktigt, det tyckte Matte också så jag fick en korvbit som belöning. Nu skall vi snart väcka upp Husse, han kan sova när han är ledig. Sen är det fika och hoppas att det bär av till stugan snart. Vi skall försöka att ta datorn med, så Matte får skriva om våra äventyr där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards